Johnnie Walker

Днес Johnnie Walker e най-голямата уиски марка в света, а слоганът ни е приет и приветстван навсякъде като призив към прогрес, извор на кураж при трудности, щастлив израз на оптимизъм и най-добрия съвет, който някога ще чуеш.

Историята на Johnnie Walker започва с мъжа, който дава името си на нашето уиски.

Годината е 1819 и бащата на Джон Уокър току-що е починал. Тежко начало за скромен син на фермер, може би мислите, но в Джон имало нещо специално. Блясък в очите, огън в сърцето, дори стъпки, по-енергични от другите. Светът в онези дни не бил от най-приятелските места и Джон го знаел. Нямало време за тъга. Трябвало да се работи за прехраната. За една година семейната ферма била продадена, а парите – използвани, за да отвори свой собствен бакалски магазин в оживения местен град Килмърнок. Това било умно решение. Джон имал естествен нюх за бизнес. Също така имал и гениално разбиране на уискито. В тези дни повечето бакалии предлагали селекция от единични малцове, но те никога не били с постоянен вкус и качество. Това не било достатъчно добро за Джон и той започнал да ги смесва, така че уискито му имало същия добър вкус всеки път. Това се оказало изключително популярен продукт.

Когато Джон починал през 1857 г. след пълноценен живот, неговият син Александър поел успешния бизнес. Това били динамични времена. Великобритания била пулсиращото сърце на Индустриалната революция, която била на път да промени всичко. В Килмърнок пристигнал първият влак, носейки стоки до големите кораби, които редовно пътували до 4-те краища на света. Александър познавал златните възможности, когато ги видел. През 1867 г., той започнал да произвежда първия търговски бленд и го нарекъл Old Highland Whisky. След това взел хитрото решение да направи капитаните на кораби свои агенти, които да разпространяват уискито му, докъдето стигат маршрутите им. Не минало много и неговият уникален бленд бил достъпен по целия свят. Скоро след това, Александър започва да ползва известната си квадратна бутилка, за да намали загубите от счупване и да се увери, че повече от уискито му стига невредимо до дестинацията си. Той добавя и познатия емблематичен етикет, наклонен на точно 20 градуса, за да изпъква още повече сред другите.

През 1889 г., било ред на Александър да предаде семейното име нататък, оставяйки компанията на двамата си сина Александър II и Джордж – единият – майстор блендьор, другият – бизнесмен.

През 1909 г., Александър и Джордж преименуват тяхната успешна нова серия уискита според цветовете на техните отличителни етикети. Раждат се Johnnie Walker Red Label и Johnnie Walker Black Label. По същото време, един от водещите млади илюстратори на епохата, Том Браун, скицира идеята за лого на гърба на меню по време на обяд. Александър и Джордж започват да ползват Крачещия човек незабавно. За миг, викторианският бакалин, Джон Уокър става дендито Джони Уокър.

През 1920 г. уискито Johnnie Walker е в 120 държави. С напредването на века, то става част от световната култура: обезсмъртено от певци и във филми, обожавано от високото общество и звездите, обичано от държавници и движещо се заедно с великите спортисти на времето. От 1 януари 1934 г., John Walker & Sons получават Royal Warrant от крал Джордж V да снабдяват с уиски кралското семейство. Тази поръчка важи и до днес.

В края на 20-ти век към бленда пионер Johnnie Walker Red Label и емблематичния Johnnie Walker Black Label се присъединява и върхът на блендърското изкуство – Johnnie Walker Blue Label. Нашият многократно награждаван асортимент продължава да расте и до днес с добавянето на Johnnie Walker Gold Label Reserve и Johnnie Walker Platinum Label.

Продукти на Johnnie Walker

Продуктът беше добавен в количката!
Продуктът беше премахнат от количката!