Реклама в Уиски Обвивка
Рекламата винаги е била основна част от търговията и продажбата на стоки. Стремежът да се направи отличаваща реклама, която да продава, е валиден и в алкохoлната индустрия, а в настоящата статия ще покажем нашите най-интересни и любими реклами в уиски индустрията.
Началото на уиски рекламите са започнали в средата на 18-ти век, когато тя е била предимно в текстове, черно-бели рисунки и снимки с лошо качество, заради ограничените възможности на печатната индустрия.
В началото на 19-ти век плахо се появяват и първите цветни страници с видимост на бутилките и хора, изобразяващи емоция и настроение.
Първият рекламен клип е на марката Dewar’s и е от далечната 1897 година с продължителност от 50 секунди. За годините си е предизвикалa истински бум, а когато посетих Dewar’s Aberfeldy дестилерията преди 3 години, рекламата ме посрещна още на входа, като до ден днешен вдъхновява със смелостта и иновативността да се направи в тези далечни времена. Линк към нея може да намерите тук.
Списъкът от известни личности участвали в различни реклами, а и притежаващи собствени марки през годините е повече от голям, а малка част от любимите ни са: Шон Конъри за Suntory, Dewar’s и Jim Beam, Майкъл Оуен за Spey, Дейвид Бекъм за Haig , Джордж Клуни и Матю Маконъхи за Wild Turkey, Конър Макгрегър за неговата марка Proper 12, Мила Кунис за Jim Beam, a принц Чарлс е посланик за Laphroaig, което е толкова любима негова марка, че дори гербът му седи върху етикета на бутилката.
Присъствието на уискито във филмовите сцени през последните 50 години е повече от вълнуващо и изненадващо. Така нареченото продуктово позициониране е използвано в редица популярни филмови хита, а чашата с кехлибарената напитка е попадала във фокуса и ръката на различни филмови звезди.
Да си припомним:
Джеймс Бонд в “Skyfall” с The Macallan :
Бил Мъри в “Изгубени в превода” с Хибики:
“След утрешния ден” и Balvenie 12 YO:
“Kingsman: The Golden Circle” и Old Forester:
За съжаление, през последните години в редица пазари се налагат тежки рекламни ограничения, които не позволяват да се показва бутилка, течност или консумация, което силно ограничава продуктовото показване, но стимулира рекламните агенции да бъдат все по-иновативни и нестандартни.
Част от показаните уиски марки можете да намерите в нашия сайт www.vida.bg, както и в уиски бар Caldo.