Всяка велика история започва с една среща и вдъхновение, идващо от нея. За Флоренс-Луи Хайдсик музата носи името Агата Пертоа. Безвъзвратно влюбен в нея, той се пленява от идеята да създаде „вино, което те кара да се усмихваш“. Воден от ентусиазма си, роденият в Германия авантюрист открива и втората си голяма любов – региона Шампан и неговите прекрасни вина. Нищо не е способно да спре младия Хайдсик, който, освен упорит, иновативен и гениален, е окрилен от силата на вдъхновението.
Така Флоренс-Луи основава компанията „Heidsieck & Cie“ през 1785 г., а следващата мечта пред него вече е ясна и тя е още по-грандиозна. Той си поставя за цел да създаде бутилка, достойна за кралицата. Искрящи, фини балончета и неподражаем вкус се криели в шампанското, което поднесъл на Мария Антоанета. Престолонаследничката се влюбила от първата глътка във великолепната напитка, което дало началото на нова ера в развитието на “Heidsieck & Cie”.
Флоренс умира през 1828 г., но делото му успешно е продължено от едно легендарно дуо в историята на компанията. Племенникът му – Кристиан Хайдсик и Анри Гийом Пайпър се присъединяват към екипа на предприятието в Реймс и успяват да популяризират бранда извън пределите на Франция. Шампанското им става толкова популярно, че всички представители на висшите слоеве на обществото искат да се докоснат до него. Така приказката продължава и марката е избрана за официален доставчик на 14 кралски дворци – от тези на хабсбургски принцове до китайски императори. Внезапната смърт на Кристиан слага на пауза набраната инерция от внушителното партньорство. Нов, по-силен и основополагащ тласък в развитието на компанията отново е провокиран от истинска любов. След дълъг период на траур, вдовицата на Кристиан се омъжва за Анри Гийом и така имената Хайдсик и Пайпър стават едно цяло.
Годината е 1885 г. 1 век е изминал от създаването на „вино, което те кара да се усмихваш“. Най-прекрасния подарък за 100-годишнината на компанията поднася Пиер-Карл Фаберже. Блестящият бижутер на руския цар Александър II изработва разкошна бутилка, украсена със злато, диаманти и скъпоценния камък Лапис Лазули. Без да подозира, Фаберже поставя началото на безценното приятелство между Piper-Heidsieck и най-известните бижутери по света. Вторият век от съществуването на бранда е почетен също толкова подобаващо. През 1985 г. брандът за луксозни бижута Ван Клиф и Арпелс изработва иконична бутилка шампанско, отново украсена с диаманти и синия Лапис Лазули.
През 2011 г. управлението на компанията е поето от семейство Дескур и по този начин Piper-Heidsieck става част от престижната група EPI. Начело с Кристиан Дескур, Piper-Heidsieck успешно продължава да пише историята си и да постига нови успехи. Компанията покорява високи върхове, черпейки вдъхновение от своите ценности, от безкомпромисното качество и от мисията си да бъде „вино, което те кара да се усмихваш“.
Тайната на производството на Piper-Heidsieck
През септември и октомври се извършва ръчното бране на гроздето - точно в момента, когато е постигнат перфектният баланс между сладост и приятна тръпчивост. Гроздовете се поставят внимателно в специални съдове, за да бъдат транспортирани непокътнати до най-близката преса. След внимателното пресоване мъстта се поставя в съдове, където за период от 15-20 часа семената и ципата се филтрират по естествен начин и се утаяват на дъното. През 15-дневния процес на алкохолна ферментация магията се случва и гроздовият сок се превръща във вино. След това ябълчно-млечната ферментация намалява киселинността във виното. Блендирането е майсторството, което прави шампанското уникално, стилно и балансирано. Втората алкохолна ферментация протича в бутилката и създава характерната пенливост на шампанското. След това бутилката шампанско отлежава при постоянна температура от 10-12 градуса в тъмните изби, вкопани на 6 метра дълбочина. От хоризонтално положение бутилките постепенно се завъртат внимателно. Необходими са от едно до няколко завъртания на 1/4, 1/6 или 1/8 оборота, като през това време в гърлото на бутилката се събира утайка, а виното става кристално прозрачно. За да се отстрани натрупаната утайка, гърлото на бутилката се потапя в разтвор с температура -27 градуса, което води до замръзване на утайката. След това бутилката се отваря бързо и замръзналите кристали се отстраняват.
Звездното шампанско и кино вселената
Преди близо 90 години започва прекрасният романс между Piper-Heidsieck и света на киното. Шампанското се появява на екран през 1933 г. във филма "Синовете на пустинята". 2 десетилетия след това легендарната Мерилин Монро разкрива: "Започвам деня си с чаша Piper-Heidsieck. Истински ме стопля". Любимата ѝ напитка е увековечена във филми и в кадри с нея, а третият ѝ съпруг дори гравира името ѝ върху ледиера на бранда. Piper-Heidsieck се налага в Холивуд и с присъствието си във филмите "Синьото е най-топлият цвят", "Café Society" и "Петдесет нюанса сиво". От 1993 година марката е официален доставчик на престижния филмов фестивал в Кан, а през 1992 г. шампанското дебютира на червения килим на наградите "Оскар". Завръщането на Piper-Heidsiеck на Наградите на академията е през 2015 г. и оттогава брандът е официален партньор на церемонията по връчване на статуетките.
Piper-Heidsieck – истинска модна икона
Елегантна бутилка „Piper-Heidsieck“, “облечена” в червен кожен корсет. Кой друг освен блестящия Жан Пол Готие би могъл да постигне нещо толкова гениално? През 1999 г. той проправя пътя на това разкошно шампанско в света на модата. Съвместната работа със знаменити дизайнери продължава с колаборацията с авангардното дуо Viktor & Rolf. Двамата създават концепцията за обърната с тапата надолу бутилка на Rosé Sauvage през 2007. През 2010 г. Piper-Heidsieck си партнира със световноизвестния дизайнер на обувки Кристиан Лубутен. От тази съвместна работа се ражда „Ритуалът“ – луксозен сет, включващ шампанско и специално разработена стъклена обувка, разбира се с типичната червена подметка. Наречен е така заради популярнa традиция във Франция от 1880 г., според която шампанското се пиело от женска обувка.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.